Dax att summera

Ja nu när man sitter här ute på en kobbe i Östersjön så ska man väl ta sig tid att summera året som har gått.

Oxford
Ja herregud, vilket äventyr. Nu efteråt insåg jag vilken risk det var att hitta boendet via Internet. Det kunde ju ha varit vilken skit som helst. 22.30 anlände jag till Oxford och huset hade ju kunnat vara en bluff. Det var faktiskt ett helt ok boende. Ok irländaren var ett irritationsmoment men samtidigt så var dte ju något att skratta åt.

Skolan var kanonbra. Jag kom ju också billigt undan som betalade 20 000 kronor medan de andra betalade 90 000 kronor.

Jag är också glad att jag valde Oxford och inte London. Det hade varit för stort och dyrt i London.

Men UK är definitivt en ny favorit som jag kommer återvända till.

Lyon

Skolan och boendet var bra. Men fy fan vilken trist stad. Men ok, jag lärde mig massa så det var klart värt alltihopa. Stan är också väldigt vackert så jag kan rekommendera ett kort besök.

Frankrike älskar jag och kommer återvända till men Lyon kommer jag nog aldrig återvända till. Det var dock synd att jag inte fick säga hej då till Nonou och Paola men jag får väl skicka mejl.

Männen

Ja det var väl inget succéår när det gäller män. Men om jag ska dela ut pluspoäng så blir det trots allt till UK. Frankrike var en klar besvikelse.

Och nu då?

Jag känner mig fortfarande utmattande så det blir lugnt här ute på Östersjön. Finanserna är körda i botten och det kommer ta lång tid att återhämta sig. Första lönen blir i slutet av oktober.

Det ska bli skönt att komma hem till min egen lägenhet.

Jag återvänder till XXX. Man vet ju aldrig med det där stället så det är väl att vänta och se om något dyker upp där. Gör det inte det inom rimlig tid så får man väl söka sig vidare.

Bloggen

Jag tror att bloggen håller på att självdö. Det finns liksom inget att skriva om. Under hösten kommer den nog att försvinna. Jag ahr liksom inget att skriva om längre.

Summering

Jag är otroligt glad att jag åkte. Visst har det varit tufft men jag har fan lärt mig mycket på många olika plan.

Tack

Till alla som håller mig i handen hur neurotisk jag än är.

Kommentarer
Postat av: Big Mummy

Och det var ju i UK som du träffade mig, inte undra på att du är så nöjd med den vistelsen! :-*
Nu håller jag tummarna att allt blir bra när du kommer tillbaka till Stockholm igen. Jag ser fram emot din hemkomst, blir lite bättre kontakt när du är på hemmaplan.

2007-08-31 @ 16:25:41
Postat av: Annika

Sa trist att bloggen lägger ner, har varit kul att läsa.
Men sa är det väl. I Sverige händer inget :)
Lycka till med vad du än kommer att göra.
Kram.

2007-09-01 @ 09:40:13
Postat av: Big Mummy

Jag förstår om du tröttnat på att blogga, det känns inte lika kul att skriva om att "idag diskade jag, dammsög och gick till jobbet"... Inte lika kul att läsa heller för den delen! Blir ju lika intressant som "du-vet-vems" liv!

2007-09-01 @ 11:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback