Bögsex

Inget för känsliga
Jag har åter igen stulit lite info från statliga sentry.nu

Aktiv/ Passiv- Vem tar vem?

Hej!
För många låter det här som en självklarhet att man ska veta... Men jag har stora problem med det.. Hur vet man om man är aktiv och hur vet man att man är passiv. Jag älskar att bli avsugen och få sätta på.... Men jag gillar inte att suga eller bli påsatt... Någon sa till mig då att jag är passiv...

Och då träffade jag då en kille härifrån qruiser som var aktiv.... o de visade sig att vi gillade exakt samma sak.. Så vilket är vilket???
/Aktiv eller passiv

Sentry svarar:
Hej!
SENTRY ska försöka reda ut begreppen åt dig! De svenska benämningarna ?aktiv? och ?passiv? eller ?ombytlig? är sprungna ur engelska ?top? och ?bottom? samt ?versatile?. I korthet beskriver termerna vilken partner som är aktiv/påsättare respektive passiv /mottagare vid penetrerande analsex.

Termen versatile / ombytlig betyder att killen varierar att vara aktiv/passiv. Det är inte ovanligt att i chatrum, på communities och på klubbar att killar vill veta vem som är vem, det underlättar vid sexuella möten. Tidigare och i inom vissa subkulturer i gayvärlden är dessa termer väl utbredda och signaleras med klädkoder som exempelvis näsdukar i bakfickan sk ?hanky codes?, tatueringar samt smycken placerade på höger respektive vänster sida på kroppen. Högra sidan har oftast representerat passiv, och vänster aktiv.

Dessa termer kan även kombineras så att du kan kalla dig ex ?versatile top? dvs ombytlig men oftast aktiv osv. Kom bara i håg att dessa termer inte behöver vara statiska utan kan ses som vägledning om vad man gillar och att rollerna kan skifta i en relation eller beroende på vilken typ av kille man har sex med.
PS. Från din beskrivning skulle du kunna kalla dig aktiv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback