Varför blogga?

Jag tittade på Gmorron Sverige på webben. De hade en soffdebatt om bloggandet i Sverige. Det finns visst 100 000 bloggar i landet.

Den största anledningen skulle vara för att synas och kanske bli känd. Alltså med så många så ska man nog ha jävla tur för att bli känd.

Jag har ju bloggat hemifrån men jag tycker det är lättare att göra det utomlands på något sätt.

Kanske delvis för att synas. men jag ser det mycket som ett minne och dagbok för mig. Är enklare för de där hemma att ha koll på vad jag gör. Hellre göra så här än att skicka några fejkade massmejl och låtsas att de är personliga.

En gång i tiden hade jag ju swinger som mitt största fan. Swingers-Mia hette hon. Undra vad som hände med henne. Hon hade ju en väldigt populär blogg. Den handlade bara om sex och hon var anonym.

Jag har alltid sagt att de mest intressanta bloggarna är de anonyma. För där får man reda på lite saker.

Jag tror också att alla människor känner ju andra människor på olika sätt.  Det är verkligen olika saker folk reagerar på vad jag skriver om. Men jag får väl kalla det folkbildning ahhaha

Det är ju bara ett fåtal som kommenterar bloggen. Och det är ju helt ok att folk läser utan att blogga. Men när jag läser statistiken så blir jag så fascinerad av att totala främlingar återkommer och följer min blogg.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej,
Ok, tänkte att jag skulle presentera mig då så jag inte behöver vara så anonym längre. Har följt dig ett tag nu. Speciellt efter din flytt till England. Eftersom jag är en riktig fegis själv, tycker jag om att följa andra som vågar ta klivet och flytta på sig.
Så om det går bra för dig, kommer jag med glädje att fortsätta läsa om dina små äventyr även när du flyttar till Frankrike. Stort lycka till med det också!

2007-04-04 @ 21:03:01
Postat av: Pierre i Oxford

Hej !

Va kul att du skrev ngt. Hoppas du gillar min blogg även i fortsättningen..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback