The Queen

Jag såg precis filmen The Queen. Helen Mirren förtjänar verkligen sin oscar. Hon spelar på ett kanonbra sätt och är ju så porträttlik på alla sätt.

Filmen får ju en att undra vad som är sant och vad som verkligen hände de där dagarna efter Dianas död.

Han som spelar Tony Blair gör också ett fantastiskt jobb. Tyvärr måste jag säga att många av de andra skådespelarna är rätt kassa. Amerikanen som spelar Prince Philip försöker ju knappt låta brittisk.


Jag undrar om Prince Charles verkligen var så känslosam som filmen visar. Men vette fan med den där familjen. Man håller väl inne allt där.

Kommentarer
Postat av: Kusin C

Helen mirren var superbra, Tony Blair var OK men jag storde mig hela tiden pa hans blekta tander

2007-04-02 @ 08:00:36
Postat av: Halländskan

Håller med, Mirren gjorde verkligen en makalös prestation!

2007-04-02 @ 11:26:27
Postat av: Anonym

Detta var verkligen en underbar film! Helen Mirren är alltid fantastisk, men i the Queen överträffade hon verkligen min förväntningar!

2007-04-02 @ 17:46:14
Postat av: Big Mummy

Tycker också filmen var riktigt bra, fast det märks att den var producerad av Grenada (ett TV-bolag) för den känns mer som två tv-program á 45 minuter än en biofilm.

Helen Mirren var kanon - hon skulle ju kunna agera som dubbelgångare för drottningen! Den alkade drottningmodern, Philip och Charles kändes dock lite lätt parodiska.

2007-04-02 @ 18:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback