Shalom Israel

Nu har jag äntligen sett den israeliska filmen Yossi & Jagger. Ja alla kritiker har rätt. Den var fantastisk. Bara fram med näsduken.


Filmen handlar om två israeliska soldater på en utpost. De älskar varandra men kan ju inte visa det. Förutom gaytemat så var det mycket intressant att se hur livet ter sig för dessa ungdomar inom den israeliska armén. Jag menar i snälla neutrala Sverige gör vi ju knappt lumpen. Där är de redo att dö för sitt land.

Jag har verkligen en förkärlek för israeler. Det är en kombination av Eurovision och min mamma som har gjort mig till så pro-israelisk.

Helt underbar film. Se den om du kan.


Undvik dock filmen Eating out som jag råkade se idag. Jag hade redan sett den men det hade jag glömt. Den är verkligen kass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback