Nästan inget

Den franska filmen Presque Rien handlar om Mathieu och Cederic som träffas på en badort och blir förälskade. Man får följa deras kärlekshistoria i tre olika tidsperioder. Även när summer är över så kanske kärleken måste överleva.



Fransmännen kan verkligen visa kärlekens alla olika steg. Från det där fina till det bittra. Idag ville jag väl bara se snäll kärlek men det var faktiskt en bra film. Man vet absolut inte hur den ska sluta och det är många svängar så det gäller att hänga med.


Lustig är att i en av birollerna som Pierre hittar man Nils Öhlund. Har googlat honom och han verkar ha gjort mycket film och teater i Frankrike men jag kan inte hitta någon mer info om honom. Kanske är som hon bondbruden Eva Green som hade svensk pappa men aldrig varit i Sverige förrän hon skulle kränga sin film.

165599-58165599-58165599-58 av fem möjliga

Kommentarer
Postat av: Björn Hessle

Nils Öhlund träffade jag när jag var liten, hans pappa är fransk/svensk, god vän till min pappa och ihop med Gudrun Schyman. Voilà. Där fick du lite skvaller.

2007-05-01 @ 07:59:31
Postat av: Björn Hessle

Hej Pierre,
Kan du ta bort mitt skvaller?

2007-08-15 @ 03:36:40
Postat av: Pierre

Tyvärr hittar jag inte kommentaren i administrationssystemet

2007-08-15 @ 08:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback