Mitt liv som skånepåg

Allan ville att jag skulle berätta om mitt liv i Skåne. Ja det blir ju en kort historia.

Jag kom in på nordiska språk i Lund. Det var ju hopplöst att hitta någonstans att bo i Lund så det blev studentboende i Malmö. På fd Skyline hotel vid Baltiska hallen.


Västmanländskan i exil bodde redan i Lund. Jag kommer så väl ihåg hur hon förfärades över detta enorma pendlingsavstånd jag hade mellan Lund och Malmö. Det tog ju 15-20 min med tåg ehhehehe

Herregud, 15 minuter i Sthlm innebär ju att man bor centralt.

Ja det var en kul tid i Skåne. Gillade verkligen Skåne och jag bodde på en kul period. Vi hade en norrländska hetsätare som snodde ur kylen men annars gick det ju bra.

Jag ville så gärna stanna i Skåne men jag kom inte in någonstans. Så det blev Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Linus

Du hänvisar hela tiden till Montpellier. Kan du inte berätta lite om det?

2007-04-08 @ 18:15:29
Postat av: Västmanländska i Skåne-exil

Ja, ja - och nu sitter jag och kuskar åt andra hållet till jobbet i Malmö ...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback