Mina val

Jag fick en utmaning att lista de val jag har gjort i livet. Mmmmm det var ju lite svårt.

Men jag kanske kan komma ihåg några. 

I 6:an stod jag i valet mellan franska och tyska. Alla fick det att låta så jäkla viktigt och livsavgörande. Med ABB som dominerande industri i Västerås så är tyska de flestas val. Så jag var tvungen att vara tvärtemot och väljer franska.

 I 9:an skulle man ju välja gymnasium. Det enda jag känner mig intresserad av är språk så jag väljer humanistisk. Behåller franska och lägger till tyska. 

Inför tvåa:n i gymnasiet skulle jag välja om jag ville gå vanlig eller halvklassisk inriktning. Jag väljer den senare. Så helt plötsligt sitter jag och läser latin 6 timmar i veckan. 

1994 Jag får för mig att jag ska bli lärare. Söker men kommer inte in. Kommer in på nordiska språk istället i Lund. 

1995 kommer in på lärarlinjen i Stockholm. Flyttar dit i augusti trots att jag hatade stan och aldrig skulle flytta dit. 

1999 Inser att jag inte passar som lärare. Söker vartenda jobb som finns i Stockholm. 

2000 Hamnar på XXX:s kundservice som handläggare. 

Januari 2001: Söker jag och får jobbet som informatör på XXX:s informationsavdelning. 

December 2004: Söker jag och får jobbet som webbredaktör på XXX. 

April 2006: Jag ansöker om 13 veckors semester och sticker till Montpellier i Frankrike. 


Oktober 2006: Jag kommer in på marknadsföringsutbildning i Oxford 

April 2007: Jag bestämmer mig för att detta är mitt studieår och bestämmer mig för att åka till Lyon i juni. Håller tummarna för att CSN inte sätter några käppar i hjulen. 

Var det alla val? Ja det var de enda jag kom på?.

Kommentarer
Postat av: Allan

Va, har du bott i Skåne? Berätta allt om det.

2007-04-08 @ 17:43:39
Postat av: Pierre i Oxford

Mmmm ok inte så mycket att berätta men kan försöka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback